I väntan på vår och frihet

Jag har fått pärlhyacinter av Sofia och Nalle har fått blomsterkrans av mig. Hen längtar efter våren och efter att få gå med bara tassar i grönt gräs som kittlar mellan trampdynorna.

~

Jag funderar över varför det ska vara så svårt att vara fri. Att känna sig fri. Det finns så många regler och normer som håller en fast. Funderar över varför det inte räcker med att jag skapar. Varför det ska krävas så mycket mer av mig för att jag ska ha råd att vara fri. Kunskap och passion som inte finns dokumenterade eller omvandlade i poäng räknas inte. Därför har jag svårt att se hur jag ska ha råd med min frihet. Det är inte en frihet utan jobb jag strävar efter, det är min frihet jag strävar efter. Den frihet som är olika för varje människa. Frihet i vad jag gör och hur jag lever.

