Bokönskelista



+ ‘Where the Wild things are’ och några fler.

~

När jag vaknade trodde jag att jag fortfarande drömde. Det kändes som att jag befann mig på en helt annan plats. Sedan insåg jag att det var fåglarna, de kvittrade så ovanligt mycket och så vackert att det kändes som något ur en dröm.

Dagen började med regn som lät som vårregn och nu är solen och värmen här (och gitarrmusik utifrån). Det känns bra. Nu slår det mig verkligen att april är här och att om en dryg månad fyller jag tvågångertio och strax efter det är tiden här i Hemse över och någonstans innan dess ska det rymmas ett påsklov. Och jag blir nog kvar här på ön under påsklovet, annars blir det så mycket resande hitochdit.

Jag försöker hitta, för mig, ny musik. Går sådär, men en spellista blev det, lite nytt och lite gammalt, något annat.

Tackåhej, förgätmigej.

