Pärlor

Febern börjar lägga sig, hostar ut lungorna gör jag dock. Så jag dricker varmt vatten med honung (snälla Anna-Lena lånade mig hennes honungsburk, tack!) och ingefära och hoppas på att till nästa vecka är jag frisk. Det jobbigaste med att vara sjuk är att allt blir så tungt, även det som man tycker är roligt. Händerna vill skapa, men huvudet och kroppen vill inte riktigt hänga med – så det får bli små pyssel. Idag tog jag fram min pärlburk och gjorde mig ett blåbärs- och lingonarmband med en liten lövpärla på. Alltså, pärlor måste vara bland det finaste som finns.

Vädret har slagit om. Solen är borta och tillbaka är gråheten och blåsten. Så jag lyssnar på fin musik och drömmer mig bort och jag inser att det är alldeles för lite magi här. Jag vill ha magi!, kanske kommer den snart? Kanske kommer magin med våren?

Tackåhej, förgätmigej.

