Ett virkat ben, ett misslyckat trikåprojekt och världens minsta papperstrana


För det första; jag har börjat virkat, och är nästan klar med, ett hundben. Gissa vilken liten lurvig hund som kommer att få den i julklapp? Å, jag tror den blir fin och perfekt till en liten lurvig hund som har sköra tänder som biter bäst i mjuka saker.

För det andra; vi ska sy i trikå. Jag sydde i trikå. Jag tycker inte om trikå. Och så var jag på dåligt humör just den dagen. Det blev ett hemskt fult trikålinne (men jag lärde mig något). Fy tusan. Men jag antar att man måste misslyckas ibland.

För det tredje; det misslyckade trikåprojektet ledde till att jag vek papperstranor som nu står på symaskinen och en av dem är ytterst liten, så liten att den skulle kunna sväva med i vinden.

Imorgon är en ny dag med trikåsömnad och jag påbörjar då ett nytt projekt. Den här gången kombinerar jag trikå med gamla gardiner och med en underklänning som ska klippas sönder (det borde bli hemskt mycket bättre). Håll tummarna för att trikån och jag inte blir ovänner igen!

Tackåhej, förgätmigej.

