Med en nål och en tråd

Vi fick i uppgift att brodera våra liv, som en totem. På en 20×80 centimeters tygbit. Jag valde ylle som grund och sedan trådar i främst lin och ull i ett flertal färger. Längst ner var det meningen att vi skulle brodera ner vår grund, vad vi står på – det blev två böcker, en sagobok och en med mina initialer, omringade av hjortron och linneor och på böckerna mitt hjärta. Längst upp skulle det finnas något som beskyddade oss – jag broderade ett träd och under det två fåglar. En guldklocka, en liten röd stuga och en gunga är några av de saker som även finns på broderiet. Vad allting står för får ni klura på själva. När broderiet är monterat och när jag är helt säker på att det är klar, då ska ni få bättre bilder på det och kanske även någon sorts förklaring.

Idag har jag sytt hjärtknän på mina trasiga strumpbyxor. Och ätit underbart god choklad. Och färgat himmelsblått garn. Ja, det är ungefär vad jag gjort idag.

Tackåhej, förgätmigej.

